Sie sind hier : Startseite →  (3) Historie - Video History→  20 Jahre Video Tape Recorder

Zum Auffrischen und Schmunzeln . . .

. . . sind diese Museums-Seiten hier gedacht, denn viele wissen nicht mehr oder noch nicht, wie es damals angefangen hat und wie das wirklich funktioniert mit den Tonband- und den Magnetbandgeräten aus alter Zeit. Viele Bilder können Sie durch Anklicken vergrößern, auch dieses.

1976 war der Ampex Videorecorder 20 Jahre alt.

Dazu gab es weltweit mehrere Artikel in der damaligen Broadcast Fachpresse, manche sehr gut, andere weniger gut bis populistisch. Jeder einzelne Artikel hat seine besonderen Schwerpunkte, auf die wir in der Kopfzeile hinweisen.

Die Gruppe der "Macher" in diesem Bereich ist wirklich überschaubar.

In den einzelnen Artikeln finden Sie fast immer die gleichen Namen der wenigen Spezialisten und Enthusiasten (von Ampex), die diesem Traum nacheiferten und es letztendlich dann doch erreichten, bewegte Bilder auf Magnetband zu speichern.

NAB Celebrates 20th Anniversary of the VTR

CBS News Correspondent Doug­las Edwards was among those in attendance when the National Association of Broadcasters marked the 2Oth anniversary of videotape at a luncheon of television management and engineering executives at McCormick Place in Chicago, a major feature of the annual NAB Convention.

Among the 24 individuals honored with "Certificates of Appreciation" for their pioneering efforts in the development of videotape recording were four former CBS Television Network executives:

Wil­liam B. Lodge, Vice President, Affiliate Relations and Engineering, retired;

Howard A. Chinn, Director, General Engineering, retired;

K. Blair Benson, former Staff Consul-tant, Advanced Technology; and

Price E. Fish, retired, now contract engineer with the CBS Television Network Engineering and Develop­ment Department.

They were also instrumental in arranging the first demonstration of videotape record­ing on April 14, 1956, at the CBS Television Network Affiliates Conference in Chicago.

Douglas Edwards narrated series of archival videotape segments, which were displayed on monitors throughout the luncheon area. Edwards also received special "Certificate of Appreciation."

Presiding at the luncheon were Robert D. Gordon, Vice President and General Manager, WCPO-TV Cincinnati, representing television management, and John Bowman Evening Star Stations, representing the engineers.

- Werbung Dezent -
© 2003 / 2024 - Copyright by Dipl. Ing. Gert Redlich - Filzbaden / Germany - Impressum und Telefon - DSGVO - Privatsphäre - Zum Flohmarkt
Bitte einfach nur lächeln : Diese Seiten sind garantiert RDE / IPW zertifiziert und für Leser von 5 bis 108 Jahren freigegeben - kostenlos natürlich.